Inditex: El preu d’un bàsic

Inditex_Zara

Inditex i les seves marques. / Foto: Google Images

El president d’Inditex se situa com un dels executius espanyols que major remuneració va rebre en 2015, per darrere d’Ángel Cano (BBVA) i Juan Béjar (FCC), que van rebre fortes compensacions pel seu cessament, i de Carlos Torres (BBVA), que va guanyar 13,67 milions entre sou, accions i aportació a la seva pensió.

Inditex és un dels majors grups de distribució de moda del món amb més de 7,000 botigues en 88 mercats i posseeix vuit marques –Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home i Uterqüe– que comparteixen el mateix enfocament comercial i de gestió. Però, ¿què diferencia aquestes marques? Forbes Gump s’ha proposat marcar aquestes diferències  principañs a través d’un bàsic: la samarreta blanca.


 

ZARA

El preu d’aquest must have a Zara té un preu de 12,95€, un preu assequible a l’abast de la majoria de joves a partir dels 20 anys. En els seus inicis, Zara tenia un posicionament clar, basat en roba de tendència a bon preu. A dia d’avui, i tot i que el preu ja no és tan barat com era abans, encara perviu aquesta idea en la ment dels consumidors. Una de les treballadores de Zara Trafaluc al centre comercial Diagonal MarMarina Prieto, explica que “Zara és la marca per excel·lència de les blogueres de moda a qui després copien la majoria de joves d’entre 20-30 anys. És un estil molt més refinat que Bershka, per exemple, però sempre mantenint aquest esperit juvenil i fresc”. Cal destacar, a més, que Zara té l’avantatge de separar molt bé les seves seccions de manera que trobem TRF (Trafaluc); una secció dedicada a un perfil jove i desenfadat, Woman; un estil més elegant i formal dirigit a un públic femení adult d’entre 30-55 anys aproximadament, Kids; per nens i, en un altre espai, la secció masculina (concretament el centre comercial Diagonal Mar, disposa de dues entrades diferenciades: una que et permet accedir directament a Dona i una altra a Home).

ZARA CAMISETA

Samarreta Bàsica (12,95€). / Foto: ZARA

 

BERSHKA

2094880250_1_1_3.jpg


Samarreta Roll Up (7,99€). / Foto: BERSHKA

 

La samarreta bàsica blanca de màniga curta a la botiga Bershka, en canvi, és encara més barata: 7,99€. Aquesta marca va iniciar la seva marxa en 1998 i està dirigida principalment a un públic femení més jove que Zara. Encara que va començar distribuint únicament peces femenines, en l’actualitat ven també roba masculina encara que en menor proporció. De la mateixa manera que Zara, Bershka també està distribuida per seccions: Bershka va dirigida a nois i noies de 17 a 27 anys i BSK als de 14-17 anys. Són col·leccions diferents. Una més sofisticada i més fashionista, l’altra més casual, més esportiva.

 

 

 

UTERQÜE

1111350250_2_1_2.jpg

Short-Sleeve T-shirt (29€). / Foto: UTERQÜE

Finalment, trobem Uterqüe on el mateix bàsic (o similar) té un preu de: 29€, un preu relativament ca si ho comparem amb Bershka i Zara. Uterqüe és l’últim format comercial creat pel Grup Inditex en el 2008 i la seva oferta comercial està formada principalment per bosses, calçat i marroquinería, bijuteria i altres accessoris complementats amb una cuidada selecció de peces en tèxtil i pell. Forbes Gump ha pogut parlar amb una ex-treballadora de Massimo Dutti, Nora Valero, que ens ha aclarit la diferència principal que hi ha entre els dos tipus de marques que té Inditex: “Massimo Dutti i Uterque són les marques més elitistes de Inditex on la principal diferència amb la resta de marques urbanes (Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Zara), a part del preu que és més elevat, és la venta personalitzada i el target a qui va dirigit: un públic més adult i amb un major poder adquisitiu. En aquestes botigues no ets una simple dependenta sinó una personal shopper que atèn els clients de manera individual oferint el que millor s’adapta a les seves necessitats i sempre intentant afegir una venta complementària, ja que com més ventes hi facis millor valorada ets dins l’empresa“. També el sou és més elevat en aquestes dues botigues que en la resta de marques i ja des d’un principi, tant en l’entrevista grupal com en la individual, t’ho fan saber i per això el perfil que busquen per a cada marca també canvia.

 

Etiquetat , , , , ,

Deixa un comentari